„Podręcznik cechuje jednorodność stylowa, wybrany wzorzec stylowy jest konsekwentnie realizowany w całym tekście, dominuje jednolity styl neutralny. Treści są prezentowane w czterech rozdziałach, po każdym podrozdziale występuje Podsumowanie. Na początku każdego działu zostały powtórzone główne zagadnienia ujęte w Spisie treści, a następnie uszczegółowione wskazania dla każdej z części pt. Z tego rozdziału dowiesz się. Każdy segment kończy się Podsumowaniem oraz zbiorem zadań i poleceń, ułatwiającymi repetycję, każdy dział – propozycją testu sprawdzającego poziom wiedzy.
Sposób sformułowania tekstu jest dostosowany do poziomu językowego i intelektualnego ucznia, nowe terminy są objaśniane w sposób przystępny i dostosowany do wieku odbiorcy. Ukształtowanie graficzne podręcznika wspomaga proces uczenia się.”dr hab. Iwona Benenowska prof. ucz.
Wydział Językoznawstwa
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
„Recenzowany podręcznik jest dobrze opracowanym i przystępnie napisanym tekstem, wprowadzającym w skomplikowany obszar przedsiębiorczości i otoczenia biznesu. Jest też zgodny z zaleceniami zawartymi w podstawie programowej. Dlatego z pełnym przekonaniem rekomenduję jego wydanie i włączenie do procesu dydaktycznego w szkołach ponadpodstawowych”.
Prof. dr hab. Ewa Miklaszewska
Instytut Finansów
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
„Recenzowany podręcznik uwzględnia w swojej treści ogólne i szczegółowe zakresy wiedzy wymaganej na poziomie liceum ogólnokształcącego i technikum w zakresie Biznesu i zarządzania. Realizując poszczególne treści podręcznika uczeń powinien nabyć odpowiednie kompetencje i umiejętności w zakresie uczestnika wolnego rynku (jako konsumenta i podmiotu gospodarczego). Nadto, uczeń powinien zrozumieć funkcjonowanie gospodarek wolnorynkowych, współczesnych rynków finansowych oraz podstawowych zasad prowadzenia działalności gospodarczej i świadomego uczestnictwa w procesach rynkowych. Niewątpliwą wartością dodaną tego podręcznika jest fakt, iż układ jego treści, zawarte w nim przykłady, ilustracje i rysunki charakteryzują się holistycznym podejściem prezentując różne perspektywy, które składają się na interesujący obraz całości.”
dr Robert Szczepankowski
Wydział Prawa i Administracji
Uczelnia Łazarskiego w Warszawie